Påskträd

Idén till aktiviteten som vi provar på försök i år fick lion Björn Åström vid samtal med lionsmedlemmar i Kalmar, där aktiviteten gått bra.

Förhandlingar har förts med entusiastiska Susanne Forsberg i ”Omtänksamma Kristinehamn”, som betalar några tusen kronor för uppsättning av ca 30 påskfjädersprydda björkar längs Kungsgatan.

Björkarna, fick lions av Ulla Frisk på Järsbergs gård och fraktades till loppisladan där påskfjädrarna, (som ICA MAXI sponsrat oss med) sattes fast.

Fredag 22 mars sattes björkarna upp med buntband (
sponsrat av  PEA IDUSTRIPRODUKTER). Påskträd lyser även upp sponsorernas entréer och ingången till Önskabutiken och Konditori Höghuset (f.d. Ejes).

En inplastad LIONS-logga pryder också varje träd. Tanken är att till nästa år erbjuda intresserade näringsidkare att för några hundralappar få påskträd utplacerade vid sina ingångar.

Behållningen går oavkortat till Lions hjälpverksamhet. Det var i år ett kallt arbete att få i fjädrarna och bunta fast träden, men det värmde när förbipasserande uttryckte sin uppskattning och tyckte det såg fint ut.
Påskträden togs bort av lions efter påsk och transporterades till Återvinningsstationen, där de sakkunnigt togs om hand av personalen.

Kungsgatan mot Södertull

Fyra Lions sätter upp påskträd

Ylva och Lars dekorerar träd

Björn kör ut träd