Lions förgyller julen för många.

Lions Erik Dahlander överlämnar en postväxel på 15 000 kr till kyrkans diakoner Anette Eriksson, Linnea Kihlström, Maria Ahlberg och Kristina Sandgren Furberg.

Pengarna skall fördelas till behövande i Kristinehamns kommun.

Pengar kommer från försäljning av jultjugan.

Genom insamlig i bössor från allmänheten utanför Loppisladan, Coop och Systembolaget samt hela behållningen från loppmarknaden 15 oktober 2011 skänker Lions 30 000 kronor till Världens Barn

Vi tackar alla som varit mycket givmilda så att vi uppnått detta fina resultat.
.

Lions ger 5000 kronor till golv i skola Thailand

Skolan är belägen i Mae Tub i norra Thailand. Pengarna förmedlas genom Håkan Moberg, som arbetar där till och från som volontärlärare sedan 2006.

På samma skola börjar NKP:s Sofia Bergström snart sin volontärperiod som lärare i engelska.

Lions har även bidragit till Sofias resa och tidigare till upprustning av skolan.
Lions president Peter Jakobsson överlämnar en check på 5000 kr till Håkan Moberg.

FOTO: Maria Andersson

Lions skänker 15 000 kronor till Svenska kyrkans diakoner från intäkter av jultjugan

FOTO: NKP/ Lars-Göran Johansson

Lars Bergström överlämnar en postväxel med 15 000 kr. till diakon Pelle Svedberg.
Pengar skall användas till personer i Kristinhamns Kommun som är sjuka eller har det mindre gott ställt inför julen.